پردرآمدتیرن ورزشکاران جهان ...

 1- تایگر وودز (گلف-آمریکا) 78/1 میلیون دلار

تایگر وودز که به جذاب‌ترین گلف‌باز دنیا شهرت دارد، تنها در ۱۲ ماه گذشته موفق به پیروزی در شش جام شده است. به لطف بُردهای پی‌در‌پی و نیز اسپانسرهایی همچون نایکی و رولکس او به درآمدی رسیده است که او را به بهترین بازیکن گلف جهان مبدل ساخته که صدر فهرست فوربس را نیز به خود اختصاص داده است. او همچنین با حضور و بازی در کشورهایی همچون ابوظبی، چین، مالزی و ترکیه، دستمزدی معادل ۱۰‌میلیون دلار دریافت کرده است.

2- راجر فدرر (تنیس-سوئیسی) 71/5 ‌میلیون دلار


فدرر از ۱۰ اسپانسر خود سالانه به‌طور متوسط ۴۰‌میلیون دلار عایدی دارد. او قراردادهای بلندمدتی با نایکی، رولکس، ویلسون و کردیت سوییس منعقد کرده است. درآمد او پس از شرکت در شش مسابقه در آمریکای جنوبی رشد قابل توجهی داشت و به‌طور خالص ۱۴‌میلیون دلار دریافت کرد. راجر فدرر از دید بسیاری بهترین بازیکن تنیس تاریخ است و تاکنون با ۱۷ بار برد «گرند اسلم» رکورددار پیروزی در این مسابقات است.

3- کوبی برایانت (بسکتبال-آمریکا) 61/9 ‌میلیون دلار


برایانت در فصل گذشته بیشترین درآمد NBA را به خود اختصاص داده است. درآمد او حدود هفت‌میلیون دلار بیشتر از سایران است. تیم او برای هشت سال پی‌در‌پی پیروز مسابقات NBA بوده است و شرکت‌های بزرگی همچون کوکاکولا، نایکی، ترکیش ایرلاین، لنووو، پنینی و مرسدس بنز از او حمایت می‌کنند.

4- لبرون جیمز (بسکتبال-آمریکا) 59/8‌میلیون دلار


سال ۲۰۱۲ برای‌ شاه جیمز سالی به‌یاد‌ماندنی بود زیرا اولین عنوان NBA خود را برنده شد، برای سومین بار در جام MVP پیروز شد و دومین مدال طلای المپیک را از آن خود ساخت. او از تایید‌شده‌ترین بازکنان NBA است زیرا مورد حمایت شرکت‌هایی همچون نایکی، مک‌دونالد، کوکاکولا، سامسونگ و غیره است. در سال ۲۰۱۲ کفش نایکی که با امضای او تولید می‌شود با ۵۰‌درصد رشد فروش، در آمریکا ۳۰۰‌میلیون دلار فروخت.

5- درو بریز (فوتبال آمریکایی-آمریکا) ۵۱‌میلیون دلار


در ژوئيه ۲۰۱۲، بریز قراردادی بالغ بر ۱۰۰‌میلیون‌دلاری با تیم نیواورلئان سینتز امضا کرد که مزایایی ۳۷‌میلیون‌دلاری را نیز برای او به ارمغان می‌آورد. او به عنوان یکی از موفق‌ترین بازیکنان NFL از حمایت شرکت‌هایی چون نایکی، واریزون و پپسی برخوردار است. بنیاد خیریه او در نیواورلئان تاکنون ۱۷‌میلیون دلار برای اهداف آموزشی و فرهنگی هزینه کرده است.

6- آرون راجرز (فوتبال آمریکایی - آمریکا) ۴۹‌میلیون دلار


به جرأت می‌توان راجرز را بهترین بازیکن NFL در دو فصل گذشته دانست. او امسال قراردادی پنج ساله به ارزش ۱۱۰‌میلیون دلار منعقد کرد که او را به پردرآمدترین بازیکن NFL مبدل کرد. از حامیان اصلي می‌توان به نایکی اشاره کرد.

7- فیل میکلسون (گلف - آمریکا) 48/7 ‌میلیون دلار

میکلسون سالانه ۳۰‌میلیون دلار از اسپانسرهایی همچون بارکلیز، اکسون و رولکس دریافت می‌کند.

8- دیوید بکام (فوتبال- انگلیس) 47/2 میلیون دلار

بکهام پس از حضور پنج‌ماهه در پاری‌سن‌ژرمن سرانجام بازنشستگی خود از فوتبال را اعلام کرد و به ۲۱ سال بازی فوتبال خود پایان داد. بکهام درآمد 5/3 ‌میلیون دلاری خود در PSG را به یک خیریه کودکان هدیه کرد. این بازیکن بریتانیایی ۴۲‌میلیون دلار از حضور در تبلیغات آدیداس، اچ‌ اند ‌ام، سامسونگ و بریتلینگ درآمد کسب کرده است. سر بکهام در دوره بازنشستگی خود بسیار شلوغ خواهد بود؛ او قراردادی با لیگ‌برتر چین به امضا رسانده تا سفیر این لیگ در چند ساله آینده باشد و در سال‌جاری سه سفر به این کشور خواهد داشت و در یک بازی نمایشی شرکت خواهد کرد.

9- کریستیانو رونالدو (فوتبال - پرتغال) ۴۴‌میلیون دلار

رونالدو در سال ۲۰۱۲ در ۵۵ بازی ۶۰ گل به ثمر رساند و از گزینه‌های اصلی بهترین بازیکن سال بود. او که برای تیم رئال مادرید بازی می‌کند، نیمی از درآمد خود را از اسپانسرها دریافت می‌کند. قرارداد فعلی او با رئال مادرید تا فصل 15-2014، ادامه دارد.

10- لیونل مسی (فوتبال - آرژانتین) 41/3 ‌میلیون دلار

مسی در سال ۲۰۱۲ با به ثمر رساندن ۹۹ گل، رکورد ۴۰ ساله گل جهان را که متعلق به مولر بود، شکست و برای چهارمین سال پیاپی به عنوان بهترین بازیکن فیفا برگزیده شد. بارسلونا به این بازیکن ۲۵ ساله که قراردادش تا ۲۰۱۸ ادامه دارد، سالانه ۲۰‌میلیون دلار می‌پردازد. در سال ۲۰۱۳ آدیداس برند مخصوص او را تولید کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:, | 4:41 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |
  • فال روزانه
  • آریس پیکس